Je suis “fat”

De ce scriu EU despre slăbire și diete și sport?

Pentru că:

  1. Blogul acesta pornește de la ordine, în viață și în suflet. Pentru că vreau să slăbesc și știu că pot, dar nu am timp să țin minte exact cât sport am făcut și mai ales, cât am mâncat 😦.
  2. După cum am scris într-un post precedent, nu sunt slabă, trebuie să arunc vreo 6 kg prin niște locuri secrete și să pierd cheia 🙂.
  3. Slăbirea este un stil de viață, nu un proces temporar.
  4. Am ținut toate dietele posibile, inclusiv cea cu supa de varză :(….
  5. Pentru că am citit apoape tot ce s-a scris despre slăbire, dar cuvântul cheie nu este a citi, ci a aplica sau măcar a experimenta.
  6. Pentru că într-adevăr nu poți crede sfaturile unui nutriționist de 100 de kg, dar nici sfaturile unei persoane slabe, care nu a fost niciodată mai grasă, sau care nu s-a luptat să slabească și nu a trecut prin traume provocate de mirosuri și priveliști îmbietoare, calculat calorii, rememorat mâncăruri îngurgitate în momente de stress sau low-self esteem, insomnii provocate de zgomotele din stomacul gol…etc….etc….etc…
  7. Pentru că cel mai frumos compliment este să mi se spună că am slăbit și sunt dipusă să acord persoanei respective un avantaj total nemeritat 😉. Totuși știu valoarea unui compliment, niște cuvinte frumoase presărate pe suprafața gândurilor ceva mai puțin frumoase 🙂.
  8. Pentru că slăbirea este o luptă: win-win situation sau 0 sum game.
  9. Pentru că am învățat ceva din toate aceste experiențe și mă mențin în limite rezonabile de percepție vizuală 🙂.

 

Principiile slăbirii sintetizate de mine după varii aventuri hipocalorice și montignac-iste, supo-vărzistice și altele:

  1. Dacă zona ta de confort se situează în zona mâncării, e cam greu să mănânci și să slăbești. (voi detalia experiențele provocate de dieta Montignac și mai ales ce am învățat și cât am slăbit). Trebuie să-ți găsești altă zonă de confort.
  2. Menționez că și acum principiile care-mi coordonează nutriția sunt pe coordonatele dietei Montignac.
  3. Ca să slăbești un kg, trebuie să consumi 7000 de calorii, asta înseamnă pentru mine 7 ore de mers susținut pe bike sau ceva mai mult pe bicicleta eliptică. Deci înainte să cedezi în fața unui lucru frumos care de obicei e imoral, ilegal sau îngrașă, te mai gândești.
  4. Cea mai eficient exercițiu pentru slăbit este să sari coarda.  Cea mai slabă am fost când săream coarda vreo 30 minute, uneori mai mult. Dar m-au ajuns “greșelile tinereții” și aproape mi-a crăpat genunchiul.
  5. Deși toată lumea vorbește de zahăr, grăsimi și sare, nu se spun prea multe despre alcool. Alcoolul îngrașă…Mult. Pentru că un gram de alcool are 7 calorii, iar pentru a consuma alcool, trebuie să mămânci mai mult decât de obicei. Chiar dacă nu consumi zahăr (cazul meu), atenție la alcool!!!

De aceea:

  • Voi scrie pentru fiecare zi tot ce am mâncat și cât sport, calorii, dureri și dileme fizice sau metafizice 😀 …
  • Nu voi calcula caloriile îngurgitate pentru că sunt încă în trauma stilului post modern de viață dictat de număratul caloriilor..în orice situație sau context 🙂

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s